Nikola Lazic

2021.02.09

-Hogyan ismerkedett meg a kosárlabdával?

Régi Jugoszláviában csapatsportok az általános kultúra részei voltak. A kosárlabda is olyan népszerű volt nálunk, mint a foci. A régi ex Jugoszlávia válogatottja nagy sikereket aratott, így maga a sport és a kosarasok is nagyon népszerűek voltak. Abban az időben nem léteztek akadémiák, mindenki több sportot játszott és csak később döntöttünk, hogy melyikkel foglalkozunk. Ahogy elkezdtem kosárlabdázni középiskolában, nagyon gyorsan haladtam és Vojvodinához szerződtem. 

-Melyik volt az első profi klubja játékosként?

Vojvodina, Újvidéken, ahol 13 évet játszottam, 10et csapatkapitányként. A régi ex Jugoszlávia második osztályából az elsőben kerültünk. 6 évet játszottunk az Ex Jugoszlávia első osztályában, amely akkor az Európa legerősebb bajnoksága volt. Ekkor nem voltak ott légiósok, csak hazai játékosok játszottak, a csapatok mint Cibona, Partizan, Jugoplasztika európa bajnokok voltak. Sok játékos utána NBA-ben is nagy karriert értek el. A klubokban nem csak legjobb játékosok voltak, hanem akkor a legjobb edzők is dolgoztak, amelyektől rengeteget tudtam tanulni. Köztük Dusan Ivkovic is, amellyel volt alkalmam 3 évet együtt tölteni Vojvodinában. Nagy idők voltak azok, telt csarnokokban, elképesztő hangulatban kosárlabdáztunk.... Most amikor visszaemlékeznek, nagy edzők és játékosok is azt vallják, hogy abban az időben NBA után az volt a legjobb bajnokság. Egy évben Európa három legnagyobb versenyét 3 Jugoszláv csapat nyerte. És akkor jött a buta háború és mindent tönkretett...

-Melyek a legszebb eredmények/emlékek játékos pályafutása alatt?

Ex Jugoszlávia junior válogatottban másodikak voltunk Európabajnokságon, oroszok ellen játszottunk döntőt, emlékszem akkor is telt csarnokban. Valamint a korábban említett ex Jugoszlávia bajnokságában 5-ikek voltunk kétszer is, Európát is játszottunk. Engem kétszer az edzők a bajnokság legjobb 6ik játékosának választottak. Magyarországon ZTE-vel játszottunk döntőt. Akkor Honvéd ellen veszítettünk döntőben, 2:0val vezettünk, a végén 2:3 veszítettünk. Az a karrierem egyik legnehezebb veresége volt. Másodikak voltunk az akkori szuperligában, ahol magyar, szlovén, szlovák és cseh csapatok játszottak, a döntőt Olimpiával játszottunk. Branislav Dzunical játszottunk együtt ZTE-ben akkor.

Mindig is tervben volt ,hogy egyszer az edzői pályát is elkezdje ?

Játékosként kezdtem erről gondolkodni, tudtam, hogy továbbra is kosárlabdával szeretnék foglalkozni, a kosárlabda az élet része lett. Játékospályafutásomat követve, először sportigazgatóként dolgoztam Vojvodinában. De a pálya vonz, ott érzed magad a legjobban és úgy érzed, ott tudsz a legjobbat nyújtani. Közben befejeztem edzői iskolákat is.


-Hogy jött szóba Kaposvár?

Veszprémben dolgoztam, amikor megérkezett a COVID Magyarországra és megállt a bajnokság. Jól játszottunk, lendületben voltunk, első osztályi ambícióink voltak. Sajnos, a Covid megérkezésével, megváltozott a helyzet. Azután szabad voltam, megérkezett az ajánlat. Én tudom, hogy Kaposvár mint jelent a magyar bajnokságban és ez kihívás volt számomra, főleg jelen pillanatban.

-Amióta átvette a Kaposvár csapatát azóta szinte szárnyalunk , miben rejlik az ereje?

Nincsen titok, nincsen recept, minden helyzet más. Egyéni felőség növelése, csapatszellem kiépítése, egyes dolgokat megtartottunk, egyes dolgokon változtunk. Kosárlabda csapatsport, csak mi tudunk segíteni egymásnak. Mindenkinek az egyéni egoját és minőségét a csapatnak kell alárendelnie. A játékosok erre nagyon jól reagáltak. A siker az ő érdemük, én itt vagyok, hogy segítsek nekik. A győzelmek után természetesen nő az önbizalom is.

-Ha választhatna 5 játékost a magyar bajnokságból akikkel egy időben játszottak együtt, hogy állna fel a kezdő 5?

Volt és jelen is van sok jó magyar játékos. Az én időmben Dávid Kornél aki NBA-ben és Európában is jó karriert csinált, aztán Gulyás is, akinek nagyon szép karrierje volt. Aztán Német István, akit edzőként Vojvodinában is szerződtem, ahol nagyon jól játszott és az akkori bajnokság nagy meglepetése volt. Aztán Báder, utána Hanga aki egy Barcelonában nagyon jól játszik, valamint Vojvoda Dávid is aki a magyar bajnokság legjobb játékosa már évek során... Nem akarok sorolni, nem akarok bárkit is kihagyni... A fontos az, hogy a magyar válogatott jól szerepel és most is közel áll ahhoz, hogy az EU-ra menjen. Ez nagyon fontos a magyar kosárlabda számára.

-Új játékost igazoltunk pár napja Jeff Allen személyében. Nagyon jó statisztikai mutatókkal rendelkezik Ő nagy erősítés lehet számunkra?

Nagyon nehéz volt jelen pillanatban igazolni játékost. Fontos volt, hogy itt van Európában, hogy játszott is és természetesen, hogy a költségvetésünk is ezt kibírja. Szerintem egy ilyen fajta játékosra volt szükségünk, aki jó atléta, nem tipikus center. Jól játszott Cipruson, jó információkat kaptunk róla, szerintem segíteni fog nekünk.

- Végezetül üzen a valamit a Kaposvári szurkolóknak?

Remélem, hogy hamarosan a pályán találkozunk és a Covid helyzet is rendeződik. A spot a szurkolók miatt létezik. Idén harcolni fogunk meglátjuk, meddig jutunk. Biztos, hogy könnyebb lenne veletek.  

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el