Filipović Péter új kihívások előtt

2021.08.22

Kaposváron születtem és ott is nőtem fel egészen 17 éves koromig. Az általánost a Zrínyi iskolában végeztem el, a középiskolát pedig a Munkácsy Mihály Gimnáziumban. Szerettem az iskolát, mind a kettőre csak pozitívan tudok visszaemlékezni.

Hogy ismerkedtél meg a kosárlabdával?

Sportos családba születtem. Apukám kosárlabdázó volt, anyukám röplabdázott így magától adódóan labdával a kezemben nőtem fel.

Édesapádnak (Gordannak) nagy szerepe volt abban ,hogy kosárlabdázó legyél?

Mondhatni igen, de egyáltalán nem volt rám erőltetve. Ebben a közegben nőtem fel, már nagyon kicsi korom óta jártam meccsekre, így megszerettem.

Milyen út vezetett Amerikáig? 

Általános iskolás korom óta végig jártam a korosztályos csapatokat egészen U20-ig. Közben már a felnőtt csapathoz is feljártam edzeni ahol jó barátságot kötöttem az egyik légióssal,Chris Dunn-nal. Mindig is ki szerettem volna menni Amerikába és az ő segítségével ez be is teljesült. 17 évesen elég nehéz volt itt hagyni mindent és egy teljesen új világot megismerni ,de szeretem az új dolgokat. Szerencsére a beilleszkedéssel sosincs baj mivel könnyen megtalálom a közös hangot a többiekkel. A legnagyobb előny itt kint szerintem az az , hogy egyszerre lehet kosarazni és tanulni is magas szinten. Mindenképpen ráébresztett arra hogyha meg akarom állni a helyem sokkal többet kell edzenem és ennek kell lennie a fő prioritásnak. Az első év elég nehéz volt mentálisan, főleg az ünnepekor de sikerült erősnek maradnom.

Mik az erősségeid, gyengeségeid, miben fejlődtél mióta kikerültél az Egyesült Államokba?

A legfőbb erősségeimnek mindenképpen a pontszerzést és a lepattanózást mondanám. Gyengeségemnek pedig az atletikusság összességében. Gyorsabbnak és erősebbnek kell lennem. Próbálok minél komplettebb játékos lenni és ezen dolgozni minden nap. 

Miért váltottál a Maine Egyetemre, mi a leglényegesebb különbség a Utah State Easternnel szemben?


A leglényegesebb különbség a két egyetem között, az a kosárlabda szintje. A Utah State Eastern egy Junior College amit ugródeszkaként használtam, hogy eljussak a Divízió 1-es szintre amit a Maine képvisel.

Div1-es bajnokságban szerepelhetsz. Mit vársz ettől az évtől?

Mindenképpen egy megpróbáltatás lesz amit már nagyon várok. Mindig is megszerettem volna mutatni, hogy mit tudok ezen a szinten. Remélem ,hogy a szezon problémamentesen le fog zajlani és végig tudjuk játszani.

Arénában már nyári kosártábor vendége voltál (bátyáddal Márkóval együtt), játszanál-e akár válogatott játékosként, akár felnőttként természetesen KKK mezben az Arénában?

Persze, ez mindig egy opció lesz számomra.

Mi volt az u20-as soproni torna legfőbb tanulsága számodra?

Kicsit meglepett ,hogy mi voltunk az egyik legfizikálisabb csapat a tornán. Általában ez nem így szokott lenni, viszont ez és a tornagyőzelem mutatja, hogy vannak olyan játékosok akikkel komolyan lehet számolni.

Ki a példaképed, ha van?

A nagymamám.

Melyik szuperhős bőrébe bújnál, ha van?

Deadpool.

Mit tanácsolnál a fiataloknak, akik követni szeretnének téged?

Azt, hogy merjenek nagyot álmodni és, hogy vegyék körül magukat olyan emberekkel akik támogatják őket.

Tervezed-e, hogy bátyáddal Márkóval egyszer a KKK-ba együtt szerepeljetek, illetve édesapád Gordan irányítása alatt?

Persze, nincs kizárva. Úgy gondolom, hogy ez egy igen speciális és hatalmas dolog lenne.

Mik a célkitűzéseid a kosárlabdában? Milyen bajnokságban szeretnél játszani majd?

Az egyetem elvégzése után profi szeretnék lenni. Sok minden fog azon múlni hogy itt hogyan teljesítek. Ha egyetem után is lesz lehetőségem Amerikában folytatni, akkor mindenképpen folytatom.

Követed a magyar bajnokságot?

Követem a bajnokságot és szoktam is nézni a meccseket amikor az időm engedi. 

Mi a véleményed a jelenlegi KKK-ról, mit vársz tőlük, szerinted mi lehet a célkitűzésük?

 Szerintem egy jó kis csapatot raknak össze erre a szezonra és jó esélyt látok a 8-ba kerülésre is.

Ha összeállíthatnál egy TOP5 kezdőt az itt játszott/játszó játékosokból ,hogy állna fel a Kaposvár?

PG: Chris Dunn

SG: Sterling Gibbs

SF: Nik Raivio

PF: Hendlein Roland

C: Gordan Filipovic

Van valami hobbid? Mivel töltöd a szabadidődet?

Szeretek a szabadban lenni, túrázni. A nagy részét barátokkal töltöm vagy sorozatokkal.

Mit gondolsz a Bicskás szurkolókról?

Úgy gondolom ,hogy nagyon jót tesznek a kaposvári kosárlabdának és nagy segítség a csapatnak.

Üzensz a valamit a Kaposvári szurkolóknak ?

Elég erősnek tűnik a bajnokság és nagy harc lesz a playoff-ba kerülésért, ezért buzdítsák

továbbá is a csapatot ,hogy egy sikeres szezont tudjanak letudni!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el